User Tools

Site Tools


1.3priviredeansamblu

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
1.3priviredeansamblu [2017/07/18 08:33]
razvan.bologa
1.3priviredeansamblu [2017/07/18 08:43] (current)
razvan.bologa
Line 2: Line 2:
  
  
-Termenul de [[https://​ro.wikipedia.org/​wiki/​Informatic%C4%83|informatica]] este adesea folosit in limbajul uzual si uneori cu semnificati ​nu tocmai precise. Credem ca este important sa clarificam semnificatia exacta a termenului de informatica si a conceptelor adiacente precum: tehnologia informatiei,​ calculatoare,​ computing, algoritmi, date, informatii, cunostinte, limbaje de programre, structuri de date, comunicatii si abstractizare. Prezenta sectiune este dedicata discutarii in detaliu si cu precizie a acestor concepte. Ele sunt importante ​deorece ​anul acesta s-a introdus ​pogramarea ​ca element obligatoriu in cadrul ciclului gimnazial.+Termenul de [[https://​ro.wikipedia.org/​wiki/​Informatic%C4%83|informatica]] este adesea folosit in limbajul uzual si uneori cu semnificatii ​nu tocmai precise. Credem ca este important sa clarificam semnificatia exacta a termenului de informatica si a conceptelor adiacente precum: tehnologia informatiei,​ calculatoare,​ computing, algoritmi, date, informatii, cunostinte, limbaje de programre, structuri de date, comunicatii si abstractizare. Prezenta sectiune este dedicata discutarii in detaliu si cu precizie a acestor concepte. Ele sunt importante ​deoarece ​anul acesta s-a introdus ​programarea calculatoarelor ​ca element obligatoriu in cadrul ciclului gimnazial ​din Romania.
  
 In limba engleza termenul [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​Computing|computing]] este folosit pentru a denumi orice activitate care foloseste calculatoare sau creaza calculatoare. Nu exista o traducere exacta a acestuia in limba romana unde adesea este folosita varianta englezeasca(spre ex. cloud computing). Este insa o eroare sa facem confuzie intre computing si informatica. ​ In limba engleza termenul [[https://​en.wikipedia.org/​wiki/​Computing|computing]] este folosit pentru a denumi orice activitate care foloseste calculatoare sau creaza calculatoare. Nu exista o traducere exacta a acestuia in limba romana unde adesea este folosita varianta englezeasca(spre ex. cloud computing). Este insa o eroare sa facem confuzie intre computing si informatica. ​
Line 11: Line 11:
 Informatica nu trebuie confundata cu tehnologia informatiei(denumita si tehnologia informatiei si comunicatiilor). Cele doua concepte pot parea asemanatoare insa intre ele exista diferente majore. Informatica nu trebuie confundata cu tehnologia informatiei(denumita si tehnologia informatiei si comunicatiilor). Cele doua concepte pot parea asemanatoare insa intre ele exista diferente majore.
  
-Prin informatica se intelege stiinta care studiaza principiile teoretice si modalitatile ​practicile ​de utilizare si proiectare a calculatorelor. Informatica este o __abordare stiintifica__ a activitatilor computationale si din punct de vedere educational reprezinta o __disciplina__. ​+Prin informatica se intelege stiinta care studiaza principiile teoretice si modalitatile ​practice ​de utilizare si proiectare a calculatorelor. Informatica este o __abordare stiintifica__ a activitatilor computationale si din punct de vedere educational reprezinta o __disciplina__. ​
  
-Prin [[https://​ro.wikipedia.org/​wiki/​Tehnologia_informa%C8%9Biei|tehnologia informatiei]] intelegem tehnologia necesara pentru prelucrarea informatiei cu ajutorul calculatoarelor si mijloacelor electronice. Tehnologia informatiei cuprinde elemente hardware si software care prelucreaza intr-un fel sau altul date, informatii sau cunostinte. Din punct de vedere educational tehnologia informatiei reprezinta un __curs__(chiar daca se foloseste si termenul de disciplina).+Prin [[https://​ro.wikipedia.org/​wiki/​Tehnologia_informa%C8%9Biei|tehnologia informatiei]] intelegem tehnologia necesara pentru prelucrarea informatiei cu ajutorul calculatoarelor si mijloacelor electronice. Tehnologia informatiei cuprinde elemente hardware si software care prelucreaza intr-un fel sau altul date, informatii sau cunostinte. Din punct de vedere educational tehnologia informatiei reprezinta un __obiect de studiu__(chiar daca se foloseste si termenul de disciplina).
  
 Informatica include in principal algoritmi, structuri de date, logica matematica, arhitectura de sistem, limbaje de programare, compilatoare,​ inteligenta artificiala,​ ecosisteme software, obiecte, clase, metode, variabile, protocoale de comunicatie si multe altele. Tehnologia informatiei insemana folosirea componentelor calculatorului,​ a imprimantelor,​ a scannerelor,​ lucrul cu fisiere si directoare. La acestea se adauga folosirea unor editoare de text, programe de calcul tabelar, editoare de site-uri web, platforme de blogging, programe de contabilitate si altele asemenea. Informatica include in principal algoritmi, structuri de date, logica matematica, arhitectura de sistem, limbaje de programare, compilatoare,​ inteligenta artificiala,​ ecosisteme software, obiecte, clase, metode, variabile, protocoale de comunicatie si multe altele. Tehnologia informatiei insemana folosirea componentelor calculatorului,​ a imprimantelor,​ a scannerelor,​ lucrul cu fisiere si directoare. La acestea se adauga folosirea unor editoare de text, programe de calcul tabelar, editoare de site-uri web, platforme de blogging, programe de contabilitate si altele asemenea.
Line 19: Line 19:
 Din punct de vedere educational,​ principala deosebire dintre cele doua este ca informatica educa elevii ca sa fie autori de instrumente computationale(spre exemplu aplicatii software) in timp ce tehnologia informatiei educa elevii sa fie  utilizatori de tehnologii informatice(hardware si software). Din punct de vedere educational,​ principala deosebire dintre cele doua este ca informatica educa elevii ca sa fie autori de instrumente computationale(spre exemplu aplicatii software) in timp ce tehnologia informatiei educa elevii sa fie  utilizatori de tehnologii informatice(hardware si software).
    
-Scopul predarii informaticii in scoli este acela de a oferi elevilor un mod de a vedea lumea adecvat activitatilor computationale pe care le vor exercita ulterior. „Informatica nu este limitata la calculator asa cum astronomia nu este limtata ​la telescop” spunea Edsger Dijkstra, cunoscut om de stiinta olandez si pionier in domeniul informaticii.+Scopul predarii informaticii in scoli este acela de a oferi elevilor un mod de a vedea lumea adecvat activitatilor computationale pe care le vor exercita ulterior. „Informatica nu este limitata la calculator asa cum astronomia nu este limitata ​la telescop” spunea Edsger Dijkstra, cunoscut om de stiinta olandez si pionier in domeniul informaticii.
  
-Elevii trebuie sa dobandesca prin informatica un nou mod de gandire, o noua viziune asupra vietii, tehnologiei,​ cunoasterii si chiar filozofiei umane. Ei trebuie sa ajunga la ceea ce am putea numi gandire computationala adica sa faca legaturi rapide intre activitatile pe care le traiesc si concepetele,​ metodele si tehnicile informaticii. Ar fi o eroare sa credem ca informatica inseamna doar predarea componentelor calculatorului si a unor modalitati de utilizare a unor aplicatii software precum browsere, editoare de text sau programe de calcul tabelar. ​Elevii ​trebuie sa ajunga sa gandeasca computational astfel incat sa creeze programe software si alte instrumente computationale.+Elevii trebuie sa dobandesca prin informatica un nou mod de gandire, o noua viziune asupra vietii, tehnologiei,​ cunoasterii si chiar asupra ​filozofiei umane. Ei trebuie sa ajunga la ceea ce am putea numi gandire computationala adica sa faca legaturi rapide intre activitatile pe care le traiesc si concepetele,​ metodele si tehnicile informaticii. Ar fi o eroare sa credem ca informatica inseamna doar predarea componentelor calculatorului si a unor modalitati de utilizare a unor aplicatii software precum browsere, editoare de text sau programe de calcul tabelar. ​Acestea sunt necesare, insa elevii ​trebuie sa ajunga sa gandeasca computational astfel incat sa creeze programe software si alte instrumente computationale.
  
 Peste 65% din copii de astazi vor avea job-uri care vor utiliza tehnologii ce nu au fost inca inventate. Pentru a face fata unei astfel de lumi copii trebuie pregatiti prin oferirea unor cunostinte valabile pe termen lung.  O disciplina cuprinde urmatoarele elemente(computingatschool.org.uk):​ Peste 65% din copii de astazi vor avea job-uri care vor utiliza tehnologii ce nu au fost inca inventate. Pentru a face fata unei astfel de lumi copii trebuie pregatiti prin oferirea unor cunostinte valabile pe termen lung.  O disciplina cuprinde urmatoarele elemente(computingatschool.org.uk):​
Line 29: Line 29:
 • **un set de tehnici si metode** care pot fi aplicate pentru a solutiona probleme si pentru a dobandi noi cunostinte; • **un set de tehnici si metode** care pot fi aplicate pentru a solutiona probleme si pentru a dobandi noi cunostinte;
  
-• **un mod propriu de a gandisi ​de a lucra** ​ care ofera celor ce studiaza disciplina o noua perspectiva asupra lumii +• **un mod propriu de a gandi si de a lucra** ​ care ofera celor ce studiaza disciplina o noua perspectiva asupra lumii 
  
 • **longevitate:​** o disciplina nu se uzeaza moral repede chiar daca tematicile ei progreseaza;​ • **longevitate:​** o disciplina nu se uzeaza moral repede chiar daca tematicile ei progreseaza;​
Line 36: Line 36:
  
  
-Pentru cei care studiaza informatica,​ principala provocare este data de insusirea unui nou mod de a vedea lumea. Insusirea corecta a princiiplor ​informaticii va schimba convingerile launtrice ale tinerilor. Prin aceasta ei vor vedea munca, viata si lumea intr-un nou mod, adecvat felului de functionare a computerelor. Prin natura ei, o disciplina corect insusita, trebuie sa schimbe in profunzime gandirea elevilor. Informatica promoveaza gandirea computationala. Odata insusita gandirea computationala,​ invatarea unor aspecte specifice(spre ex. algoritmi) va fi usoara. ​+Pentru cei care studiaza informatica,​ principala provocare este data de insusirea unui nou mod de a vedea lumea. Insusirea corecta a principiilor ​informaticii va schimba convingerile launtrice ale tinerilor. Prin aceasta ei vor vedea munca, viata si lumea intr-un nou mod, adecvat felului de functionare a computerelor. Prin natura ei, o disciplina corect insusita, trebuie sa schimbe in profunzime gandirea elevilor. Informatica promoveaza gandirea computationala. Odata insusita gandirea computationala,​ invatarea unor aspecte specifice(spre ex. algoritmi) va fi usoara. ​
  
 In scoala exista numeroase discipline care propun tinerilor un mod de a vedea lumea. Printre cele mai importante am putea mentiona: matematica, fizica, chimia, astronomia, filozofia si istoria. Doar disciplina numita informatica promoveaza insa gandirea computationala. Simpla utilizare a tehnologiilor informatice(fie ele jocuri sau aplicatii utile) nu conduce la dobandirea unei gandiri computationale. Elevii trebuie sa depaseasca nivelul de utilizator. In scoala exista numeroase discipline care propun tinerilor un mod de a vedea lumea. Printre cele mai importante am putea mentiona: matematica, fizica, chimia, astronomia, filozofia si istoria. Doar disciplina numita informatica promoveaza insa gandirea computationala. Simpla utilizare a tehnologiilor informatice(fie ele jocuri sau aplicatii utile) nu conduce la dobandirea unei gandiri computationale. Elevii trebuie sa depaseasca nivelul de utilizator.
1.3priviredeansamblu.txt · Last modified: 2017/07/18 08:43 by razvan.bologa